
Lovable ale ustupovat nehodlá. Jeho spoluzakladatel Anton Osika reagoval jasně:
„Figma by se měla zaměřit na kvalitu svého produktu, ne na obchodní značky.“
A k tomu sdílel dopis na síti X – samozřejmě s pobaveným emoji.
Přestože dopis byl podle svědků psaný velmi zdvořile, Figma prý neměla na výběr. Pokud by svůj název nebránila, mohla by o ochrannou známku přijít. A to i přesto, že výraz „dev mode“ je v technickém světě běžně používaný po celá léta – najdeme ho u Googlu, Applu, Microsoftu i v řadě open-source projektů.
Spor o víc než název
Zatímco Figma si hlídá svou značku, Lovable staví na úplně jiném přístupu. Je součástí nového trendu tzv. vibe codingu – nástroje, kde uživatel popíše, co chce, a AI mu vytvoří návrh i funkční kód. Funkce „Dev Mode“ měla právě umožnit uživatelům tento kód upravit.
Lovable se navíc netají tím, že Figmě konkuruje přímo. Na své webové stránce píše, že s jejich nástrojem už není potřeba používat „zdlouhavé prototypování v nástrojích jako Figma“.
A to vše přichází v době, kdy Figma údajně chystá IPO. Je možné, že právě proto nyní více řeší ochranu své značky. Na otázku, proč nekontaktovala jiné společnosti, které „dev mode“ také používají, její mluvčí odpověděl, že jde o jinou kategorii služeb.
Zatím to vypadá jako drobná rozmíška. Ale může jít i o první vážný střet mezi tradičním softwarem a novou generací AI nástrojů, které přepisují pravidla hry. A tahle hra rozhodně ještě neskončila.