Napište mi
Všechny články

Jak si v Google Search Console vést „deník změn“ pomocí anotací

Kolikrát jste se dívali do Google Search Console, viděli v grafu prudký růst nebo pád a říkali si: Co jsme to tehdy vlastně udělali? Bez vlastního „deníčku změn“ se odpověď hledá dost špatně.

před 15 hodinami
Google Search Console anotace poznámky

Teď ale Google přidal do Search Console něco, co tomu hodně pomáhá – vlastní anotace. Jsou to malé poznámky, které si připnete k určitému datu přímo v grafu výkonu. Za pár měsíců se k nim vrátíte a pořád víte, co se tehdy na webu dělo.

Co anotace umí a a jak je používat

V přehledu Výkon (Výsledky vyhledávání) kliknete na graf, vyberete datum a přidáte krátký text. V grafu se u daného dne objeví značka, na kterou lze kdykoliv kliknout. To je celé… žádná věda.

Nejčastěji si takhle poznačíte třeba:

  • redesign nebo nasazení nové šablony,
  • větší změny struktury a URL (redirecty, přesuny sekcí),
  • start nebo konec výraznější kampaně či sezónní akce.

Díky tomu není graf jen křivka, která roste a padá, ale křivka s příběhem. Když se vrátíte o půl roku zpátky a vidíte propad, nemusíte lovit staré e-maily a tabulky. Prostě kliknete na značku a vidíte, že jste tehdy třeba přesouvali blog, měnili hosting nebo spouštěli novou kampaň.

Mimochodem je dobré počítat s tím, že anotace vidí každý, kdo má k dané Search Console property přístup, takže to není soukromý zápisník, ale spíš sdílený log změn pro celý tým.

Pokud v Search Console trávíte aspoň pár minut týdně, stojí za to anotace zkusit. Zabere to pár sekund, ale vaše budoucí já vám za ně ještě poděkuje.

Sdílet
Témata