Teď ale Google přidal do Search Console něco, co tomu hodně pomáhá – vlastní anotace. Jsou to malé poznámky, které si připnete k určitému datu přímo v grafu výkonu. Za pár měsíců se k nim vrátíte a pořád víte, co se tehdy na webu dělo.
Co anotace umí a a jak je používat
V přehledu Výkon (Výsledky vyhledávání) kliknete na graf, vyberete datum a přidáte krátký text. V grafu se u daného dne objeví značka, na kterou lze kdykoliv kliknout. To je celé… žádná věda.
Nejčastěji si takhle poznačíte třeba:
- redesign nebo nasazení nové šablony,
- větší změny struktury a URL (redirecty, přesuny sekcí),
- start nebo konec výraznější kampaně či sezónní akce.
Díky tomu není graf jen křivka, která roste a padá, ale křivka s příběhem. Když se vrátíte o půl roku zpátky a vidíte propad, nemusíte lovit staré e-maily a tabulky. Prostě kliknete na značku a vidíte, že jste tehdy třeba přesouvali blog, měnili hosting nebo spouštěli novou kampaň.
Mimochodem je dobré počítat s tím, že anotace vidí každý, kdo má k dané Search Console property přístup, takže to není soukromý zápisník, ale spíš sdílený log změn pro celý tým.
Pokud v Search Console trávíte aspoň pár minut týdně, stojí za to anotace zkusit. Zabere to pár sekund, ale vaše budoucí já vám za ně ještě poděkuje.