Facebook Pixel je analytický nástroj vytvořený společností Meta (dříve Facebook), který umožňuje měřit efektivitu reklam na Facebooku a Instagramu tím, že sleduje chování uživatelů na webových stránkách.
Pixel je malý kousek kódu, který se přidá na webovou stránku a shromažďuje data o návštěvnících, jako jsou návštěvy stránek, provedené akce (např. nákupy, registrace) a další interakce. Tyto údaje umožňují inzerentům lépe porozumět chování návštěvníků, vytvářet cílenější reklamní kampaně, optimalizovat reklamy pro lepší výkon a měřit návratnost investic (ROI).
Facebook Pixel také umožňuje vytvářet tzv. vlastní publika (Custom Audiences) z návštěvníků webu, což usnadňuje retargeting – cílení reklam na uživatele, kteří již projevili zájem o produkty nebo služby.
Díky Facebook Pixelu mohou inzerenti zlepšit přesnost a efektivitu svých kampaní, čímž maximalizují své marketingové úsilí na sociálních médiích.