
Ve čtvrtek společnost na síti X (dříve Twitter) potvrdila, že o problému ví, a odkázala na svou komunitní stránku, kde si uživatelé stěžovali již několik týdnů. Podle vyjádření pro TechCrunch má však tato chyba jinou příčinu než ta, která byla hlášena dříve. Spotify tvrdí, že se týkala jen malého počtu lidí a že oprava již byla nasazena. Přesto na síti X stále odpovídá uživatelům a doporučuje jim zkusit odhlášení a opětovné přihlášení.
Reklamy u Premium? Není divu, že to uživatele rozčílilo
Premium předplatné si lidé pořizují především proto, aby měli klid od reklam. Když se však i přes zaplacenou službu začnou objevovat, je to pochopitelně frustrující. Někteří uživatelé dokonce požadovali vrácení peněz, protože nedostali službu, za kterou si zaplatili.
Problém se navíc netýkal pouze jedné platformy – reklamy se objevovaly na mobilních zařízeních, počítačích i ve webové verzi Spotify. Ačkoli společnost tvrdí, že šlo jen o „malý počet“ uživatelů, diskuse na internetu naznačují, že situace byla mnohem rozšířenější.
Mnoho lidí si ověřilo, že mají platné předplatné a správně nastavené platební údaje, ale přesto jim reklamy hrály dál.
Spotify chystá nové předplatné
Tento problém se objevil v době, kdy se Spotify chystá zavést nové tarify. Mezi nimi má být i tzv. „superfanouškovská“ varianta, která nabídne rozšířený katalog hudby a videí a exkluzivní obsah pro věrné fanoušky. Jak přesně bude fungovat, zatím není jasné.
Mezitím ale konkurence přichází s vlastními novinkami. YouTube nedávno oznámil nový tarif Premium Lite za 7,99 dolaru měsíčně, který umožní sledování videí bez reklam, ale nenabídne přístup k YouTube Music ani funkce jako přehrávání na pozadí.
Otázkou zůstává, zda Spotify dokáže tento problém skutečně vyřešit dříve, než začnou uživatelé hledat alternativy jinde.